Kiedy dodawać zdjęcia na Instagram, żeby uzyskać największy zasięg?
Mimo tego, że strumień na Instagramie nie wyświetla już treści chronologicznie, czas publikacji nadal jest ważnym elementem każdej strategii.
Wybranie odpowiedniej godziny oraz dnia jest sporym wyzwaniem dla wielu twórców i marek.
Kiedy publikować na Instagramie i jak określić właściwe godziny oraz dni?
Na skróty:
- Godziny szczytu na Instagramie
- Narzędzia
- Instagram Insights
- Creator Studio Facebook
- Dobre praktyki wybierania godzin
- Podsumowanie
Godziny szczytu na Instagramie
Jednymi z częściej wpisywanych fraz w Google w kontekście Instagrama są zapytania o to, kiedy dodawać zdjęcia na Instagram oraz jakie są godziny szczytu na Instagramie.
Informacje te interesują ogromną liczbę osób, jednak ciągle błądzimy pomiędzy domysłami i mitami.
Podczas ustalania takich zakresów musimy wziąć pod uwagę wiele mierników, które mogą diametralnie różnić się między sobą dla różnych kont.
Dlatego w zapytaniu tym tkwi ogólny błąd, ponieważ zastanawiamy się nad godzinami szczytu ogólnie, nie zaś patrząc na tę informację przez pryzmat swojego własnego profilu.
Godziny szczytu na Instagramie dla profilu jednej osoby mogą być inne niż dla drugiej.
Pod uwagę należy brać między innymi takie elementy jak:
- kim są odbiorcy,
- jakie są ich zachowania oraz codzienne rytuały,
- czy są przyzwyczajeni do regularnych publikacji,
- czy angażują się w publikowane treści.
Nie bez znaczenia są również specjalne okazje w ciągu roku, na przykład święta czy wakacje, które mogą wpływać na zachowania odbiorców w aplikacji, godziny jej używania oraz częstotliwość jej otwierania.
Tak wiele zmiennych nie pozwala na uogólnienie idealnej godziny na publikowanie na Instagramie, dlatego trzeba dopasowywać ją do profilu.
Jak to zrobić?
Narzędzia, które pozwalają określić, kiedy dodawać zdjęcia na Instagram…
Mawia się, że najciemniej jest pod latarnią.
W przypadku określania godzin, kiedy dodawać zdjęcia na Instagram jest podobnie.
Wszystkie narzędzia, które pomogą Ci je ustalić, dostarczył Ci sam Instagram.
I Facebook.
…Instagram Insights
Pierwszym z rozwiązań jest Instagram Insights, czyli statystyki w aplikacji.
Jeśli jeszcze nie posiadasz konta biznesowego lub twórcy, czas to zmienić.
Dzięki rozwiązaniu, które jest praktycznie za darmo, na wyciągnięcie Twojej ręki i wewnątrz Twojej aplikacji, którą już masz na telefonie, możesz podejrzeć ogólne dane na temat tego, kiedy najlepiej publikować na Instagramie.
Jakie miary musisz konkretnie podejrzeć?
Przejdź do panelu statystyk, a następnie zakładki odbiorców.
Na samym dole strony znajdziesz wykresy, które po kliknięciu wskażą przybliżoną liczbę odbiorców oraz czas, gdy są oni online.
Tak, dane są ogólne, ale to już coś.
Analiza bazuje na danych historycznych, dotyczących aktywności Twoich obserwatorów w serwisie.
Jeśli jednak potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji (a potrzebujesz!) to…
Creator Studio Facebook
Musisz przetestować koniecznie Creator Studio od Facebooka!
Narzędzie pozwala odczytać dokładne dane na temat konkretnej liczby obserwatorów, jaka była aktywna w danym dniu oraz godzinie w aplikacji.
Wystarczy, że połączysz swoje konto Instagram z narzędziem serwisu, aby otrzymać wszystkie dane na temat Twojego profilu (i odbiorców).
Tak jak w przypadku Instagram Insights, również i teraz musisz posiadać konto biznesowe lub twórcy.
Dane jednak są bardziej czytelne i bardziej szczegółowe, dlatego dokładniej zaplanujesz czas, gdy opublikujesz swoje nowe zdjęcie.
Dobre praktyki korzystania z danych Instagram Insights & Creator Studio
Nie wystarczy podejrzeć danych i zacząć publikować w godzinach, gdy najwięcej z Twoich obserwatorów jest aktywnych.
Jedną z dobrych praktyk wykorzystywania tych danych jest publikowanie na ~30 – 60 minut przed szczytem ich aktywności wybranego dnia.
Oznacza to, że nie należy publikować idealnie o czasie, gdy największa liczba Twoich odbiorców jest online.
Uprzedź ich obecność i opublikuj fotografię z 30 – 60-minutowym wyprzedzeniem, a następnie obserwuj, jak kula śnieżna, którą stworzyłeś, rozpędza się na Twoich oczach.
Pamiętaj również, że dane te będą się zmieniać, dlatego ciągle podglądaj statystyki obecności Twoich odbiorców i nie zamykaj się na jeden, ustalony wcześniej schemat.
Podsumowanie
Wszystkie działania, jakie podejmujemy w mediach społecznościowe, ukierunkowane powinny być na naszych odbiorców i/lub potencjalnych odbiorców.
Odbiorcy każdego profilu oraz branży będą się różnić w mniejszym bądź większym stopniu, dlatego treści muszą być idealnie skrojone pod osoby, do których chcesz trafić ze swoimi publikacjami.
Ta zasada dotyczy także godzin publikacji w serwisach.
Jeśli już wiesz, jak sprawdzić, kiedy Twoi odbiorcy są online, a ty samym kiedy dodawać zdjęcia na Instagram, czas przetestować rady.
Jeden komentarz
Pingback: Jak promować swój profil na Instagramie | Fame Factory