Jak zwiększyć popularność na Instagramie?
To pytanie zadaje sobie większość aspirujących influencerów, ale tylko niewielkiemu procentowi z nich udaje się osiągnąć cel.
Dlaczego ich konta rosną, a Twój profil nadal stoi w miejscu, mimo ogromnych starań?
W tym artykule poznasz 5 z najczęstszych błędów, które prowadzą do tego, że Twój profil na Instagramie się nie rozwija.
-
Twój profil jest o wszystkim, czyli o niczym…
Podstawowym błędem na Instagramie jest to, że chcemy, by inni obserwowali nasz profil i reagowali na treści, które są interesujące… tylko dla nas.
Publikujemy przede wszystkim dla siebie, zapominając o tym, że jeśli chcemy, by nasz profil rósł i obserwowały go inne osoby, musimy publikować dla innych.
Artystyczny papierek po batonie na stole obok kubka kawy lub zdjęcie nowych butów to treści, które być może spodobają się Twoim znajomym i rodzinie.
Osoby, które Cię nie znają, nie mają żadnego celu w tym, by podążać za Twoimi codziennymi rytuałami i zakupami w spożywczym.
Twój profil i treści muszą nieść wartość, czyli być wkładem do czyjegoś życia, wiedzy lub działań.
Może być to rozrywka, ciekawostki lub treści edukacyjne.
Kilka przykładów profili edukacyjnych oraz tematycznych:
https://www.instagram.com/kasia_coztymseksem/
https://www.instagram.com/paniswojegoczasu/
https://www.instagram.com/podrozodbyta/
Jakąkolwiek drogę obierzesz, na końcu najważniejszy będzie stwierdzenie, że aby brać, musisz też dać coś od siebie.
Jeśli już prowadzisz działania na Instagramie, zastanów się przede wszystkim nad tym:
- O czym jest Twój profil i Twoje treści?
- Do kogo kierowany jest Twój profil i Twoje treści?
- Komu może spodobać się Twój profil i Twoje treści?
- Czy istnieje grupa osób, dla których Twój profil oraz treści mogą być wartościowe?
- Czy gdybyś sam/a siebie nie znał/a, podobałyby Ci się te zdjęcia?
- Czy gdybyś sam/a siebie nie znał/a, interesowałyby Cię te tematy?
- Czy gdybyś sam/a siebie nie znał/a, chciałbyś/ałabyś obserwować ten profil?
Jeśli zaczynasz dopiero przygodę, Ciebie również nie ominą te pytania.
Zmień ich formę na takie, które odnoszą się do przyszłości, np.:
- “O czym będzie mój profil i moje treści?”
- “Czy istnieje grupa odbiorców, dla których moje treści są wartościowe?”
W obu przypadkach odpowiedzi mogą Cię bardzo zaskoczyć.
-
Używasz złych hashtagów lub zbanowanych hashtagów…
Kolejnym z powodów, dla których Twoje konto nie rośnie, mogą być źle dobrane hashtagi.
W przypadku hashtagów błędy w ich używaniu można podzielić na wiele elementów:
- zła tematyka,
- zły rozmiar,
- zła liczba tagów pod postem,
- używanie zbanowanych hashtagów.
O tym, jak właściwie dobierać tematykę oraz rozmiar hastagów przeczytasz w poprzednich artykułach w serwisie:
Jak dobierać hashtagi na Instagramie? 11 metod oraz narzędzia, by zwiększyć zasięg zdjęć!
oraz
Jak dobierać hashtagi na Instagramie 2020 – określanie rozmiaru hashtagów [METODY, NARZĘDZIA]
-
Nie publikujesz regularnie
Regularność w publikacjach, a raczej jej brak, to bolączka wielu twórców.
Publikowanie spontanicznie oraz wielotygodniowe przerwy nie służą rozwojowi konta.
Obserwatorzy, gdy Ty nie jesteś aktywny w swoim profilu, znajdują inne, które dostarczają im dawkę treści, a jednocześnie spychają Twoje publikacje na dalszy plan.
Przyzwyczajanie ich do konkretnych dni i godzin publikacji ma więcej plusów.
Ma na celu wyrobić w nich nawyk oraz pamięć o tym, że na Twoim profilu powinno się już coś pojawić.
Jeśli nie mogą się tego spodziewać, nie będą też wyczekiwać nowych treści.
To może być jednym z elementów, przekładających się na niskie zaangażowanie w profilu, czyli 4 powód, dla którego Twoje konto nie rośnie.
-
Zaangażowanie w profilu jest na niskim poziomie
O co chodzi z tym zaangażowaniem?
Docieranie do nowych osób to jedna kwestia, ale nie mniej ważną jest angażowanie obecnych obserwatorów Twojego konta.
To działania Twojej społeczności, a konkretnie interakcje, pozwalają w pierwszych godzinach od publikacji organicznie wypromować Twój post.
We wszystkich mediach społecznościowych za wartość uznaje się treści, które angażują użytkowników.
Jest to jasny sygnał dla platformy, że jakaś treść jest interesująca i warto ją pokazać innym osobom.
Ponadto, jest to również pierwszy element strategii hashtagów, w której, aby Twoja fotografia trafiła do TOPowych zdjęć hashtagu, musi otrzymać początkowe zaangażowanie i popularność… na Twoim profilu.
Nim pomyślisz o kupowaniu sztucznych obserwatorów oraz polubień, ostrzegamy.
To nie zadziała, ponieważ Instagram doskonale radzi sobie z rozpoznawaniem takich działań.
-
Chcesz tylko brać, ale nie potrafisz dawać…
We wszystkich działaniach, w którym nasze efekty uzależnione są od innych osób, sprawdza się stwierdzenie, że aby brać, musimy też dawać coś od siebie.
W przypadku naszych obserwatorów są to treści, które wnoszą wartość do ich życia, niosą treści ciekawe lub praktyczne.
Nierzadko przy tym stosujemy praktykę „zrobić zdjęcie, opisać, dać hashtagi, opublikować, iść spać”.
Jeśli chcemy jednak, by nasi obserwatorzy byli zaangażowani, odpowiadajmy na ich interakcje i angażujmy się w dyskusje z naszymi obserwatorami.
Jeśli tego nie robimy, no cóż, zniechęcamy ich do reagowania na nasze treści, bo po co mieliby to robić?
Jednak nie tylko samym profilem własnym Instagram żyje.
Podobnie sprawa się ma w przypadku wychodzenia poza własną bańkę.
Jeśli używasz niszowych hashtagów, odnoszących się do Twojej branży i tematyki profilu, wyjdź poza swój profil i zareaguj na treści innych osób.
Nie chodzi zawsze o to, by to inni przychodzili do Ciebie.
Czasami to Ty musisz odwiedzić osoby, które być może mają podobne poglądy, poczucie estetyki i znajdziesz między Wami wspólny pierwiastek.
Podsumowanie
Jak zwiększyć popularność na Instagramie zastanawiali się wszyscy, którzy choć przez chwilę zazdrościli bardziej znanym twórcom w platformie.
Popularność oraz zainteresowanie postami marki (również tej osobistej) to nie tylko korzyści, a przede wszystkim ciężka praca.
Eliminując 5 błędów wymienionych w artykule, Twój profil oraz treści zwiększą swój potencjał, a tym samym otrzymywać będziesz więcej zainteresowania ze strony nowych osób.
To może przełożyć się bardzo szybko na wzrost interakcji z Twoim kontem, a tym samym zwiększenia zasięgu treści.