Jak zdobyć follow na Instagramie od nowych osób i angażować ich w treści?


Jak zdobyć follow na Instagramie od nowych osób i angażować odbiorców?

To pytanie codziennie zadaje mi średnio 100 osób, ale znam na nie odpowiedź. 

Nie będę przynudzać i mówić – „twórzcie wartościowy content, dobierajcie odpowiednie hashtagi, realizujcie swoją strategie” itp. Wszyscy to wiemy, ale co dokładnie możemy zrobić, by zdobyć nowych obserwatorów i sprawić, że będą reagować na nasze posty? 

Przed Wami moje trzy ulubione porady, które są mega konkretne i do wypróbowania od zaraz! (O ile Twoja strategia oraz content nie wymagają dodatkowej pracy! 😉 )

 

1. Budowanie relacji z innymi content creators

 

To moja ulubiona forma – przynosi zaangażowanych followersów i to z Twojej grupy docelowej  i jest skuteczna. Wow.

Na Instagramie, tak jak w  życiu, nie jesteśmy samotnie pływającymi wyspami. Funkcjonujemy w pewnym ekosystemie, swojej branży czy społeczności. Wykorzystajmy to. 

Pomyśl na jakich profilach znajdziesz osoby, które chętnie by Cię zaobserwowały. Do tego potrzebne jest Ci określenie cech Twojej społeczności, poznanie ich, odpowiedzenie na kilka pytań:

  • Jakie mają potrzeby?
  • Jakie mają problemy?
  • Jak Ty na nie odpowiadasz?

 

Poznaj ich i dowiedz się gdzie ich szukać

 

 Znajdź innych twórców z Twojej niszy. (oczywistym jest, że Ci twórcy też musza być w miarę sensowi, czyli wiarygodni i robić dobry content). Zagadaj. Nawiąż relacje.

Może stworzycie razem gościnne wpisy? Posty na IG? Wywiady live? Albo po prostu polecicie się wzajemnie na Stories, szczególnie przy okazji jakiegoś ekstra posta który wleciał na feed i zbiera dużo reakcji?

Z mojego doświadczenia wynika, że polecenia „with a reason” działają świetnie.

instagram iqhashtags zuza insta tips

 I nie bójcie się budowania relacji z twórcami z tej samej niszy. Nie przepadam za traktowaniem innych jako zagrożenia – „o nie – to moja konkurencja, na bank przez nich umrę!”.

Uwierzcie mi – razem możecie więcej niż osobno. Nawet jeżeli robicie podobny content, to pewnie forma jest zupełnie inna! Na co innego kładziecie nacisk, jedni są bardziej zabawni, drudzy edukują, a w ogóle to estetyka się mega odróżnia. I to jest super, bo jesteście charakterystyczni i wyróżniacie się z tłumu, macie swój styl.

A to, co Was łączy, to wspólna pasja i podobna grupa docelowa 😉 Dlaczego nie połączyć sil?

Przykład? Mamy blogerów podróżniczych, którzy z mega dystansem opowiadają o swoim życiu, podróżach i pracy zdalnej. Po drugiej stronie blogerka, która tworzy treści dla młodych dziewczyn – trochę edukuje, dzieli się super książkami, przemyśleniami, swoimi tipami podróżniczymi.

Content nieco inny, ale obie społeczności łączy kilka cech charakterystycznych – z dystansem i zdrowym rozsądkiem podchodzą do życia, chcą się rozwijać, ale nie bujają w obłokach. 

Polecenie, szczególnie na Insta Stories gdzie mamy twarzoczaszkę (twarz), która daje dodatkowe punkty do zaufania, najpewniej skończy się wieloma przejściami na profil i nowymi follow. Wręcz w setkach. I to jak zaangażowanymi już na starcie!

Ach – tylko pamiętaj zadbać o swoje bio i highlights – jak już ktoś trafi na Twoje konto, warto by wiedział, dlaczego powinien Cię obserwować 😉

 

2. Zaczepienie osób, które się zaangażowały, ale nie dały follow

 

Drugi sposób na pozyskiwanie nowych obserwatorów na Instagramie, którzy będą się angażować, to wchodzenie w interakcje z osobami, które uprzednio weszły w interakcje z Twoim kontem (lajk czy komentarz), ale jeszcze nie dały follow. To są ”rozgrzane” osoby.

Jak to sprawdzić?

Po pierwsze – możesz ręcznie prześledzić Twoją tablice i popatrzeć na wszystkich komentujących, a następnie sprawdzić czy Cię obserwują.

Możesz także użyć IQ hashtags. 

W narzędziu możesz zarządzać odbiorcami treści, przechodząc w zakładkę aktywnych użytkowników oraz Followers Manager. To wszyscy ci, którzy weszli w jakąkolwiek interakcje z Twoim kontem – i ci co obserwują Twój profil, i uwaga – ci co jeszcze nie!

 

iqhashtag followed by followers manager active users

iqhashtag followed by followers manager active users

 

Posortuj listę przez „follower”. Warto zwracać uwagę, ile interakcji wykonał dany użytkownik.

Im więcej, tym większe prawdopodobieństwo, że zacznie Cię obserwować. No, chyba że właśnie Cię przestał obserwować – ale na to nic nie poradzisz – ludzie przychodzą i odchodzą, z tym trzeba się pogodzić.

Ręcznie lub z IQ hashtags znajdź osobę, która zostawiła komentarz, ale nie dala follow. Wejdź na jej konto i przypomnij o sobie. Uprzedzam – same lajki to za mało. Komentarze w stylu „super fota!” także.

Daj coś od siebie.

Nawiąż do treści posta, zostaw dłuższy komentarz, najlepiej nieco osobisty. A nawet – napisz DM, ale serio w temacie, który jest dla Ciebie interesujący, a nie tylko pusta wiadomość, która ma być haczykiem na follow.

Budowanie relacji z odbiorcami to mega opcja na wartościowe follow.

Ponadto, w IQ hashtags sprawdzisz listę Influencerów, którzy Cie obserwują. Możesz połączyć poprzedni tip z obecnym – nawiązać relacje i może okazać się, ze naprawdę spore konto, z odbiorcami zbliżonymi do Twoich, poleci Cię na swoim stories.

Oho – już widzę jak te follow rosną!

Twórcy z którymi chcesz współpracować musza być mega wartościowi i sami mieć zaufanie odbiorców. Inaczej czemu ktoś miałby przechodzić na inny profil, skoro nie obchodzi ich opinia tego influencera, a jedynie jego ładne foty? No, chyba, że u Ciebie też są ładne foty.

Zawsze myśl o tym „powodzie” dla którego ktoś ma Cię zaobserwować.

Warto też nawiązywać te relacje naturalnie i szczerze, by nie być atencyjną… właśnie.

 

iqhashtag followed by followers manager influencers

 

3. Tworzenie contentu, który chętnie się szeruje

 

Ostatnio karuzele to istny szał. Czy jesteśmy jak tak leniwi, że nawet tekst musi być skrócony na obrazku?

Być może. Ale działa.

Slajd z karuzeli, który ma ekstra cytat czy info praktyczne lub inspirujące, jest idealny do udostępnienia innym osobom w swojej relacji.  A ludzie uwielbiają dzielić się treściami, dzięki którym w oczach innych są fajniejsi, mądrzejsi, zabawniejsi. 

Daj im tę szanse!

View this post on Instagram

Jak dodać napisy z innym fontem na stories bez instalowania zewnętrznych aplikacji (edytor stories, narzędzia do typografii itp.)? Przewijaj karuzelę by poznać cały poradnik! Ten tip przedstawiałam Wam na stories, ale zapowiadałam też, że zmieni się nieco format, głównie dla ułatwienia Wam dotarcia do poszczególnych serii. W tej karuzeli znajdziecie właśnie wyjaśnienie tego jak stworzyć unikalny napis wykorzystując wyłącznie przeglądarkę w telefonie. Możecie dać mi znać w komentarzu czy ta forma jest dla Was czytelniejsza. 🙂 Na zdjęciu natomiast jedna z nowych stacji metra – Płocka. Moich faworytem jest Młynów, ale i na niego przyjdzie czas. #warsaw #nowawarszawa #warszawa_love #warszawanieznana #igerswarsaw #instawarsaw #warsawpoland #warsawcity #warsawlovers #mojemiasto #instapoland #igerspoland #fallinlovewithwarsaw #polandwanders #visitwarsaw #warszawa360 #warszawawa #tvnwarszawa #instagrampl #discoverwarsaw #go2warsaw #waszawawa #instawarszawa #metropłocka #metrostation #metrowarszawa #warszawskiemetro #plocka

A post shared by Sowa ⭐️ Instagram Tips & Apps (@ovvlsome) on

Udostępnienie wartościowej karuzeli jest dla Ciebie mega opcją na nowych, prawdziwych i zaangażowanych fanów. Potencjalni odbiorcy widzą Twoją treść u kogoś na stories, od razu mogą zobaczyć jej wartość, wpaść na Twój profil i dać follow oczekując więcej podobnych treści.

Sam pomyśl, co Ty najchętniej udostępniasz.

Zdjęcia ziomka na rajskiej plaży? Nawet jeżeli w opisie dzieli się najnowszymi wskazówkami co do dobierania hashtagów? Czy może jednak lepiej udostępnia się zdjęcie z napisem „Ta strategia hashtagowa sprawi, że spełnisz swoje marzenia!”?

Tworząc content myśl o tym by był  on „shareable”, czyli chętnie udostępniany przez inne osoby. Czasy, gdy grafiki na Instagramie były passe już przeminęły. Teraz spójność ponad wszystko odchodzi na drugi tor.

Spójność tak, ale nie ponad treść.

Dasz rade wkomponować fajne slajdy tytułowe karuzeli w swój feed – możesz stworzyć swój własny styl.

Albo – tak jak ostatnio eksperymentuje moja znajoma,  @ovvlsome – pierwsze zdjęcie pozostawić pasujące do feedu, a wskazówki dać na kolejnych slajdach. Ludzie chętnie zapisują  i udostępnią dalej jej tipy w takiej formie.

Spójrz na statystyki mojego posta, który również miał świetne wyniki –  spójrz chociażby na liczbę nowych obserwacji. Tak wiem, hashtagi też tu pewnie podziałały. 

statystyki instagram insights share udostępnienie

 

statystyki instagram insights follow

Okej – wypstrykałam się z moich najlepszych, sprawdzonych pomysłów na to jak zdobyć follow na Instagramie i angażować te osoby w treści.

Dajcie znać jak u Was się sprawdzają!


About Author

Zuza Ledworowska

Specjalistka Influencer Marketingu z udokumentowanym doświadczeniem w pracy zarówno z markami, jak i influencerami. Współpracowała z ponad 30 markami, prowadziła szkolenia i warsztaty dla ponad 1000 profesjonalistów i pasjonatów Instagrama.

Komentarz