Instagram testuje nowe rozwiązanie, którego zadaniem jest przypominanie użytkownikom o premierze nowego produktu, na który właśnie czekają.
Na początek testy prowadzone są wyłącznie w Stanach Zjednoczonych i z udziałem wybranych marek.
Instagram — przypomnienie o premierze produktu
Jeśli jesteś fanem nowych technologii, z pewnością choć raz czekałeś na premierę nowego flagowca ulubionej marki.
A gdyby sam Instagram przypominał Ci o tym wydarzeniu?
Taka właśnie jest idea nowej, testowanej aktualnie funkcji w platformie Instagram.
Co prawda na ten moment, testy obejmują wyłącznie grupę marek, głównie odzieżowych i kosmetycznych, ale jeśli zostanie ona wprowadzona na szeroką skalę, z pewnością skorzystają z niej inne branże.
Jak wyglądają przypomnienia?
Przypomnienie będzie wyświetlane jako standardowa notyfikacja Instagrama na ekranie smartfona.
Co więcej, pozwoli nie tylko być na bieżąco ze startem sprzedaży i premierą produktu, ale także dokonać zakupu bezpośrednio za pomocą aplikacji.
Przypomnienie dodatkowo ustawić można dla konkretnego produktu oraz specyfikacji, dlatego będzie można śledzić konkretny, bardzo specyficzny produkt, ze względu np. na jego typ lub rozmiar.
Marki objęte testowanym rozwiązaniem (tymczasowo)
Jakie marki aktualnie mogą zaoferować Ci przypomnienie o premierze nowego produktu?
Instagram podzielił się pełną listą, na której znajdziemy takie marki, jak:
Adidas @adidasoriginals
Anastasia Beverly Hills @anastasiabeverlyhills
Balmain @balmain
Benefit @benefitcosmetics
Chinatown Market @chinatownmarket
Fresh Prince @freshprince
H&M @hm
Highsnobiety @highsnobiety
Huda Beauty @hudabeautyshop
JE11 @je11shop
Levi’s @levis
MAC @maccosmetics
Michael Kors @michaelkors
Mr. Porter @mrporter
NARS @narsissist
Net-A-Porter @netaporter
NYX @nyxcosmetics
Outdoor Voices @outdoorvoices
Revolve @revolve
SoulCycle @soulcycle
Warby Parker @warbyparker
Zakupy na Instagramie i przypomnienia
Instagram od dawna rozszerza opcje związane z zakupami w aplikacji, dlatego dążenie do udoskonalenia procesów z tym związanych nie powinien nikogo już zaskakiwać.
Przypomnienia to jedynie kolejny krok do sprawienia, by zakupy w aplikacji były jeszcze prostsze i przyjemniejsze.
Kiedy powiadomienia zostaną wprowadzone na większą skalę i będą mogły z nich korzystać również mniejsze marki?
To, jak zawsze, pozostaje tajemnicą.