Ilu followersów musi mieć Influencer, by sprzedawać? Przypadek Arii udowadnia, że to nie liczba obserwatorów jest istotna.

Ilu followersów musi mieć Influencer, by sprzedawać?

Przypadek Arii potwierdza, że za skutecznością influencerów stoi coś więcej niż liczba obserwatorów.

Gdy wciąż żywe jest przekonanie, że to liczba obserwatór stanowi o sukcesie Influencera, przypadki takie, jak historia 18-letniej Instagramerki z Miami będą nadal się powtarzać.

Ponad 2 miliony obserwujących na koncie może wydawać się wystarczającą bazą do rozpoczęcia dochodowego biznesu — własna marka, zaufanie obserwatorów, personalizowany produkt i jego sprzedaż.

Plan brzmi banalnie prosto.

Niestety nie dla 18-letniej Arii, której nie udało się sprzedać… 252 produktów, a całe przedsięwzięcie okazało się totalną klapą.

arii instagram influencer 36 t-shirts

Siła wpływu influencera a sprzedaż

Początkowo mówiło się o 36 koszulkach, jednak ta wersja szybko została sprostowana przez samą zainteresowaną.

Wyjaśniała ona, że próg, jaki został jej narzucony, to 7 różnych kategorii po 36 produktów, czyli łącznie 252 sztuk.

Dziewczyna przyznała się do porażki projektu, co jest swego rodzaju rzadkością, rozpoczynając jednocześnie dyskusję o wpływie influencerów i ich skuteczności.

arii instagram

arii instagram

Dlaczego projekt nie wypalił?

Jak to bywa w przypadku spraw niejasnych, złośliwi zaczęli doszukiwać się w jej porażce ogólnego braku skuteczności influencer marketingu, rzekomo sztucznie stworzonej społeczności oraz słabego produktu.

Najbliżej prawdy są najpewniej jednak ci ostatni, a ich teorię należałoby dodatkowo wzbogacić złym targetowaniem oraz słabą promocją produktów, co ostatecznie przełożyło się na samo zainteresowanie, a raczej jego brak.

Ze statystyk nastoletniej influencerki nie wynika bowiem, by społeczność, jaką zgromadziła dookoła swojego kanału, pochodziła z podejrzanych źródeł.

Również Arii odniosła się do tych podejrzeń podkreślając, że nigdy nie korzystała z nieuczciwych praktyk, a jej społeczność jest dziełem naturalnego wzrostu i zainteresowania jej twórczością.

arii instagram

Wnioski

Influencer marketing jest skuteczny, a jednostkowe przypadki źle przeprowadzonego targetowania produktu, oceny influencera czy niewłaściwie poprowadzonej promocji nie powinny negować wyników innych, dobrze przygotowanych kampanii.

Wypadki, w których uczestniczą różnej marki samochody nie stanowią o kolizylności marki jako ogółu, a braku umiejętności kierującego lub niesprzyjających warunków na drodze.

Tak samo należałoby podchodzić do skuteczności działań w marketingu, które są wypadkową wielu czynników.

Ponownie potwierdza się również to, że nie liczba obserwujących, a ich zaangażowanie oraz zaufanie, a przy tym odpowiednie targetowanie produktów gra kluczową rolę w sprzedaży i promocji produktu.

About Author

Comments are closed.