Ilu followersów musi mieć Influencer, by sprzedawać?
Przypadek Arii potwierdza, że za skutecznością influencerów stoi coś więcej niż liczba obserwatorów.
Gdy wciąż żywe jest przekonanie, że to liczba obserwatór stanowi o sukcesie Influencera, przypadki takie, jak historia 18-letniej Instagramerki z Miami będą nadal się powtarzać.
Ponad 2 miliony obserwujących na koncie może wydawać się wystarczającą bazą do rozpoczęcia dochodowego biznesu — własna marka, zaufanie obserwatorów, personalizowany produkt i jego sprzedaż.
Plan brzmi banalnie prosto.
Niestety nie dla 18-letniej Arii, której nie udało się sprzedać… 252 produktów, a całe przedsięwzięcie okazało się totalną klapą.
Siła wpływu influencera a sprzedaż
Początkowo mówiło się o 36 koszulkach, jednak ta wersja szybko została sprostowana przez samą zainteresowaną.
Wyjaśniała ona, że próg, jaki został jej narzucony, to 7 różnych kategorii po 36 produktów, czyli łącznie 252 sztuk.
Dziewczyna przyznała się do porażki projektu, co jest swego rodzaju rzadkością, rozpoczynając jednocześnie dyskusję o wpływie influencerów i ich skuteczności.
Dlaczego projekt nie wypalił?
Jak to bywa w przypadku spraw niejasnych, złośliwi zaczęli doszukiwać się w jej porażce ogólnego braku skuteczności influencer marketingu, rzekomo sztucznie stworzonej społeczności oraz słabego produktu.
Najbliżej prawdy są najpewniej jednak ci ostatni, a ich teorię należałoby dodatkowo wzbogacić złym targetowaniem oraz słabą promocją produktów, co ostatecznie przełożyło się na samo zainteresowanie, a raczej jego brak.
Ze statystyk nastoletniej influencerki nie wynika bowiem, by społeczność, jaką zgromadziła dookoła swojego kanału, pochodziła z podejrzanych źródeł.
Również Arii odniosła się do tych podejrzeń podkreślając, że nigdy nie korzystała z nieuczciwych praktyk, a jej społeczność jest dziełem naturalnego wzrostu i zainteresowania jej twórczością.
Wnioski
Influencer marketing jest skuteczny, a jednostkowe przypadki źle przeprowadzonego targetowania produktu, oceny influencera czy niewłaściwie poprowadzonej promocji nie powinny negować wyników innych, dobrze przygotowanych kampanii.
Wypadki, w których uczestniczą różnej marki samochody nie stanowią o kolizylności marki jako ogółu, a braku umiejętności kierującego lub niesprzyjających warunków na drodze.
Tak samo należałoby podchodzić do skuteczności działań w marketingu, które są wypadkową wielu czynników.
Ponownie potwierdza się również to, że nie liczba obserwujących, a ich zaangażowanie oraz zaufanie, a przy tym odpowiednie targetowanie produktów gra kluczową rolę w sprzedaży i promocji produktu.