Hashtagi nie działają? Sprawdź 3 najczęstsze powody!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Twoje hashtagi mogą nie działać z kilku powodów, ale to nie znaczy, że hashtagi nie działają w ogóle.

 

Mają się całkiem nieźle, naprawdę.

 

Najczęstszą przyczyną tego, że wyniki z hashtagów są niezadowalające, są nasze własne błędy.

 

Ale nie martw się.

 

Można je bardzo szybko naprawić.

W tym artykule wyjaśnimy, dlaczego Twoje hashtagi nie działają i jak możesz to zmienić.

 

 

# 1 Hashtagi nie działają, ponieważ używasz zbanowanych hashtagów

 

 

Zablokowane hashtagi naruszają zasady platformy, dlatego Instagram je blokuje.

 

To fakt.

 

Jeśli co najmniej jeden z 30 hashtagów jest zablokowany przez Instagram, Twoja fotografia nie zostanie wyświetlona pod żadnym z pozostałych oznaczeń. 

 

To również fakt.

 

Niektóre hashtagi (na przykład odnoszące się do pornografii, terroryzmu, mowy nienawiści, przemocy werbalnej i fizycznej) są zablokowane na zawsze.

 

Hashtagi, które zostały zgłoszone przez innych użytkowników lub generują dużo spamu, blokowane są natomiast najczęściej jedynie na określony czas, więc ich stan może się zmieniać z dnia na dzień.

 

Dlatego ważne jest, aby sprawdzać hashtagi, które dodajesz do swoich zdjęć przed każdą nową publikacją.

 

Najszybciej swoje hashtagi sprawdzisz tutaj.

 

zbanowane hashtagi na instagramie iqhashtags

 

Pamiętaj, by robić to zawsze po zaznaczeniu opcji „check in real time”, ponieważ niektóre z nich mogą zostać tymczasowo zbanowane, a następnie odblokowane i zablokowane ponownie!

 

Skorzystaj z tego samego narzędzia do analizy hashtagów na Instagramie, aby sprawdzić, czy już teraz posiadasz zbanowane hashtagi w swoim profilu.

 

zbanowane hashtagi w profilu iqhashtags

 

Obecność zbanowanych hashtagów w profilu może negatywnie wpływać na widoczność Twojego konta w platformie.

 

Jeśli posiadasz dużo zablokowanych znaczników pod postami, algorytm Instagrama może uznać, że Twoje konto koncentruje się wyłącznie na publikowaniu zakazanych materiałów.

 

Zakazane treści nie są zgodne z jego zasadami, przez co platforma może zacząć traktować wszystkie Twoje treści jako podejrzane i ograniczać ich zasięg.

 

A tego przecież nie chcesz!

 

Przejdź do zakładki IG profile analysis, otwórz listę zablokowanych hashtagów.

 

Następnie usuń komentarze zawierające zbanowane hashtagi lub edytuj treść opisów.

 

Jeśli postów ze zbanowanymi hashtagami w opisie jest bardzo dużo, najrozsądniej będzie je zarchiwizować. 

 

 

# 2 Hashtagi nie działają, ponieważ używasz zbyt dużych lub zbyt małych hashtagów
 

 

Czy wiesz, że za największy zasięg zdjęcia z hashtagów odpowiada dostanie się fotografii do tzw. „TOP 9” wybranych hashtagów?

 

top 9 hashtagu na instagramie

 

TOP 9 to najpopularniejsze zdjęcia opublikowane pod danym hashtagiem.

 

Popularność zdjęcia zależy przede wszystkim od: polubień, komentarzy, udostępnień, czasu spędzonego podczas oglądania zdjęcia i czytania jego opisu itp.

 

Im więcej fotografia otrzyma zainteresowania od prawdziwych odbiorców, tym większa szansa, że stanie się popularne.

 

Pod dużym hashtagiem konkurencja jest naturalnie duża i dlatego Twoje zdjęcie może mieć problem z dostaniem się do TOP9 – konkurujesz z ogromną liczbą twórców o różnych rozmiarach profili oraz zaangażowaniu odbiorców.

 

duzy hashtag instagram

 

Przez to możesz mieć wrażenie, że Twoje hashtagi nie działają (niska liczba zasięgu zdjęcia z hashtagów).

 

Drugą opcją, która wpływa na niską liczbę w polu zasięgu z hashtagów (widoczności zdjęcia pod hashtagami) jest używanie zbyt małych, niszowych hashtagów, pod którymi nikt nie szuka treści.

 

mały hashtag instagram

 

Co możesz zrobić, aby dostać się do TOP9 w celu zwiększenia zasięgu Twojej fotografii i podbicia zasięgu z hashtagów?

 

Prawidłowo określ rozmiar hashtagów, które powinieneś używać dla swoich publikacji.

 

Jak określić rozmiar hashtagów przeczytasz w tym artykule: ARTYKUŁY Jak dobierać hashtagi na Instagramie 2020 – określanie rozmiaru hashtagów [METODY, NARZĘDZIA]

 

Możesz również użyć specjalnego narzędzia przeznaczonego do tego celu, czyli Hashtags Performance od IQhashtags i przeprowadzić monitoring pozycji, aby sprawdzić, który hashtag zapewnił Ci pozycję w TOP 9.

 

hashtags performance iqhashtags

 

Eksperymentuj, analizuj i na podstawie wyników, określ rozmiar Twoich „idealnych” hashtagów.

 

hashtags performance analiza iqhashtags

 

Jak używać Hashtags Performance? 

 

  • Po zakupie pakietu premium musisz dodać nowe zdjęcia na Instagramie, a następnie monitorować ich wyniki w Hashtags Performance, koncentrując się na tym, które zdjęcia trafiły do TOP zdjęć wybranych przez Ciebie hashtagów,zdjęcie do TOP9,
  • Analizuj i zapisuj wyniki z hashtagów,
  • Wybierz hashtagi z zaspisanych zakresów i wyszukuj nowe znaczniki w podobnych rozmiarach dla kolejnych zdjęć na Instagramie!
     

Narzędzie opublikowało również podpowiedzi, jak najefektywniej wyznaczać rozmiary hashtagów z Hashtags Performance: Jak używać Hashtags Performance?

 

 

# 3 Hashtagi nie działają, ponieważ nie pasują do tematu zdjęcia
 

 

Użytkownicy szukający treści pod danym hashtagiem.

 

Pierwszą rzeczą, którą widzą, jest treść wizualna.

 

Jeśli to, co widzą, nie pasuje do tego, czego szukali, mogą zgłosić platformie, że Twoja treść jest źle opisana i nie powinna znajdować się pod tym hashtagiem.

 

Wystarczy, że odklikają opcję „Nie wyświetlaj dla tego hasztaga”.

 

Zgłoszenia takie mogą sprawiać, że Twoje kolejne zdjęcia będą w przyszłości ukrywane dla części lub wszystkich użytkowników przeglądających ten hashtag.

 

dont show for this hashtag instagram

 

Dlatego ważne jest, aby dodawać hashtagi związane z tematem treści wizualnych.

 

Jak dobierać hashtagi na Instagramie przeczytasz w tym artykule: Jak dobierać hashtagi na Instagramie? 11 metod oraz narzędzia, by zwiększyć zasięg zdjęć!

 

 

Podsumowanie 

 

 

Nie martw się, jeśli podczas pierwszych publikacji Twoje rezultaty nadal nie będą „wyrywać z butów” i wprawiać Cię w zdumienie.

 

Zdarza się!

 

Analizuj, eksperymentuj i bądź konsekwentny!

 

Po kilku publikacjach zaczniesz lepiej rozumieć, jak działają hashtagi i zobaczysz, że wprowadzone przez Ciebie zmiany przynoszą efekty!

Udostępnij

Comments are closed.