Dlaczego dostajesz unfollow na Instagramie? Powód, przez który ludzie uciekają z Twojego profilu!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Jeśli jesteś jedną z osób, która przynajmniej raz zadała sobie pytanie, dlaczego ciągle dostajesz unfollow na Instagramie, nie martw się, nie jesteś sam, a ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!


Aby odpowiedzieć na pytanie, dlaczego ludzie przestają Cię obserwować, należy na początek odpowiedzieć na inne, czyli dlaczego zaczynają Cię obserwować.

 

Dlaczego (i jakie) profile obserwujemy na Instagramie?

 

Profile, które zaczynamy śledzić na Instagramie możemy podzielić na dwie kategorie: edukacyjne oraz rozrywkowe.

Obie te grupy mają natomiast jeden, wspólny cel, czyli dostarczenie nam określonej (obiecanej świadomie lub nieświadomie) wartości.

Profile, które dostarczają nam rozrywkę to np. profile z memami, ale także konta znajomych, rodziny, znanych osób, crushów itp. 

 

krzysztof ibisz

Źródło

 

Nie oszukujmy się – wszyscy lubimy czasem podejrzeć, co nowego dzieje się u naszego kolegi, kuzynki czy ulubionego aktora. Nie czerpiemy z tego natomiast żadnej większej wartości ponad zaspokojenie ciekawości i być może pozyskanie nowych tematów do plotek. Jest to forma rozrywki, niskiej, ale nadal rozrywki. Nie rzucajcie kamieniami w myśl powiedzenia “kto jest bez winy…” – doskonale wiem, że to robicie.

 

shakira

Źródło

 

Kolejną kategorią jest edukacja.

Śledzimy profile, które dostarczają nam wiedzy na interesujące nas tematy. Mogą być to profile dotyczące naszej pasji, pracy zawodowej lub ciekawostek, którymi następnie podzielić możemy się i zabłysnąć w gronie znajomych. Rezultat jest jeden – takie profile zawsze dają nam wartość, która sprawia, że jesteśmy mądrzejsi, wiemy coś lub potrafimy zrobić coś lepiej.

 

faktycodziennie7

Źródło

 

W zbiorze wspólnym tych dwóch kategorii umieściłabym jeszcze profile ulubionych marek, osób z Twojej branży czy serwisów newsowych. 

Z jednej strony zapewniają Ci rozrywkę:

– wiesz co nowego u Twojej ulubionej marki, 

– możesz podejrzeć relację z np. konferencji u innych osób z Twojej branży, które niekoniecznie są Twoimi bliskimi znajomymi, 

– jesteś na bieżąco z najświeższymi ploteczkami.

Z drugiej strony od tych samych profili otrzymujesz edukację w zakresie produktu, usług, branży czy wydarzeń na świecie i w kraju.

 

Kiedy decydujemy się na obserwację profilu w celach rozrywkowych, niekoniecznie skupiamy się na konkretnej tematyce profilu.

 

sucharcodzienny

Źródło

 

Nie przyjmujemy, że nasi znajomi będą publikować tylko i wyłącznie zdjęcia dotyczące gotowania, a ulubiony aktor plakaty z nowych produkcji, w których występuje. Nie oczekujemy estetycznych, powalających na kolana fotografii. Oczekujemy wyłącznie NOWYCH treści dotyczących autora profilu lub kierunku profilu, podanych w dowolnej formie. Chcemy być na bieżąco z tym kontem.

 

Inaczej sprawa się ma w przypadku profili, które w naszym serduszku otrzymały zaszczytne miano profilu edukacyjnego, czyli wartego uwagi.

 

Te profile już w pierwszym kontakcie muszą obiecać nam, że będziemy otrzymywać właśnie te (oraz podobne treści), przez które na ten profil trafiliśmy. Oczekujemy spójności tematycznej oraz wizualnej, a niekoniecznie niespodzianek i braku pewności. Chcemy z tych profili czerpać KONKRETNE informacje.

 

Inaczej mówiąc, użytkownik musi mieć cel w tym, by zacząć Cię obserwować.

 

Twój profil mu to obieca lub nie – dlatego spójność wizualna i/lub tematyczna jest bardzo ważna – zanim kliknie “Obserwuj”, sprawdzi o czym publikujesz i czy może spodziewać się, że gdy zacznie Cię obserwować, to będziesz mu dostarczać nadal takie treści.

Dlaczego “i/lub”? Ludzie nie są tacy sami. Części osób wystarczy, że będziesz merytoryczny, a inni będą chcieli, by te treści jeszcze “jakoś” wyglądały i pieściły ich potrzeby estetyczne.

Przykro mi, ale Twoje selfies, wspomnienia z wakacji oraz wspomnienie obiadu to za mało. Ma to wartość sentymentalną, ale tylko dla Ciebie oraz Twoich znajomych i rodziny.

Obca osoba nie zdecyduje się na obserwowanie Twojego codziennego życia, o ile nie jesteś gwiazdą estrady lub kina. Nie interesuje jej to, co robiłeś dziś, wczoraj czy tydzień temu, jeśli nie oferujesz jej czegoś, dzięki czemu sama zyska.

W oczach obcej osoby jesteś jedynie jedną z 7 miliardów osób na świecie.

O tym, że ludzie nie obserwują przypadkowych osób przekonasz się, kiedy sam sprawdzisz to, jakie profile obserwujesz na Instagramie.

 

Dlaczego ludzie przestają nas obserwować na Instagramie?

 

Skoro obserwacja zaczyna się od obietnicy zrealizowania pewnego celu użytkownika (rozrywka lub edukacja), cel musi być realizowany przez cały okres znajomości na linii profil-obserwator.

I o ile w ramach profili dostarczających rozrywkę trudniej jest tę obietnicę złamać (więcej wybaczamy tym, wobec których nie mamy oczekiwań), tak w przypadku profili edukacyjnych jest to całkiem proste i… częste.

Jeśli użytkownik zdecydował się zaobserwować Twój profil, ponieważ na przykład publikujesz o aranżacji wnętrz, skupiając się głównie na tematyce akcesoriów, mebli itp. do pokoju dziecięcego albo tworzysz przepisy bezglutenowe to interesuje go właśnie taka tematyka.

Takiej tematyki szukał bądź wpadł na Twój profil przypadkiem, zauważył więcej publikacji w takiej tematyce i postanowił, że chce o niej wiedzieć więcej.

 

architekt_na_szpilkach

Źródło

gotuj_z_issabelallŹródło

 

W momencie, w którym po obiecanych treściach (aranżacja wnętrz z naciskiem na pokoiki dziecięce albo gotowanie bezglutenowe) nagle zaczniesz forsować w profilu nową tematykę, na przykład coaching, uprawa roślin, wodospad selfies… przestajesz dostarczać treść, dla której użytkownik zdecydował się z Tobą pozostać.

 

Przestajesz dostarczać mu wartość, dzięki której stałeś się dla niego interesujący.

 

I nie, nie chodzi o to, by ściśle się zamykać w jednym temacie i ograniczać, jednak należy robić to z umiarem i ustalić szczerze przed samym sobą, o czym tak naprawdę jest Twój profil.

Jeśli raz na jakiś czas w Twoich stories pojawi się coś innego, np. relacja z wycieczki – również nic się złego nie stanie. 

W przypadku dobrej relacji z obserwatorami, taka odskocznia i zobaczenie Cię w innej roli, nadal będzie dla nich ciekawe. Jednak nie może stać się to Twój nowy, główny temat profilu, ponieważ nie dla tej tematyki zaczęli Cię obserwować.

 

Podsumowanie – dlaczego dostajesz unfollow na Instagramie

 

W momencie, w którym zrozumiesz dlaczego ludzie zaczynają śledzić Twój profil, zrozumiesz również, dlaczego z niego odchodzą.

 

Najczęstszą przyczyną, dla której obserwatorzy opuszczają Twój profil są:

– zmiana tematyki, dla której zaczęli Cię obserwować, 

– brak nowych publikacji w długim okresie lub zbyt częste publikowanie, 

– zmiana zainteresowań obserwatorów,

– rezygnacja z aplikacji, 

– kryzys wizerunkowy, 

– różnice poglądów.

 

Na większość z tych elementów nie masz wpływu, dlatego warto skupić się i pracować nad tymi, które są od Ciebie zależne, tak jak tematyka profilu oraz częstotliwość publikowania.

Udostępnij

Comments are closed.