Jak zdobyć obserwujących, gdy algorytm Instagrama wydaje się działać wyłącznie na niekorzyść użytkowników?
Tworzenie i powiększanie społeczności na Instagramie powinno być przemyślanym procesem.
Duże liczby są kuszące, jednak nie zawsze przekładają się na jakość, na której przede wszystkim powinno Ci zależeć.
Budowanie listy wartościowych obserwatorów jest znacznie trudniejsze, wymaga większych nakładów pracy oraz czasu.
Jednak w ostatecznym rozrachunku, korzyści są zdecydowanie wyższe.
W tym artykule poznasz kilka metod, które pomogą Ci dotrzeć do większej liczby osób, które są zainteresowane tematyką Twojego profilu.
Tematyka profilu
Pamiętaj, że nawet najlepsza metoda nie sprawdzi się, jeśli Twój profil nie oferuje wartości i nie agreguje tematów o specyficznej tematyce.
Oczywiście, ogromne konta pozwalają sobie na lifestyle i odejście od prowadzenia profilu o konkretnej tematyce, ale nawet one od tego zaczynały.
A Ty też zaczynasz.
Nie mniej ważne jest to, by Twoje treści były jakościowe, ciekawe, przydatne.
Jakość dotyczy w tym przypadku strony wizualnej jak i tego, co chcesz pod nią przemycić.
Pasjonujesz się uprawą roślin i Twój profil jest bogactwem ich zdjęć?
Przedstaw je w miły dla oka sposób, w końcu to pierwsze, co widzi użytkownik zanim przeczyta Twój opis.
A co w opisie?
Opowiedz coś więcej o swojej fotografii i tym, co przedstawia.
Skąd pochodzi roślina?
Może za jej pojawieniem się w Twoim domu stoi jakaś ciekawa historia?
A może ciekawa jest sama historia tego, jak się ją uprawia i trzeba o nią dbać?
Gdybyś miał możliwość zaobserwować profil o Twojej pasji (uprawa roślin) chciałbyś, by obok ładnych zdjęć uczył Cię czegoś nowego.
Wniósł dodatkową wartość.
Możesz też przeprowadzić audyt konta, aby dowiedzieć się więcej o swojej społeczności oraz poznać mocne i słabe strony Twojego profilu:
Audyt konta Instagram – jak przeprowadzić dobry audyt profilu na Instagramie?
W tym punkcie jeszcze nie docierasz do nowych osób, ale jest on szalenie ważny.
Przygotowanie profilu i sprawienie, że inne osoby będą chciały z Tobą zostać, jest pierwszym schodkiem, którego nie możesz pominąć.
Hashtagi na Instagramie
Jedną z najmniej i jednocześnie najbardziej oczywistych metod jest korzystanie z hashtagów.
Korzystanie to jednak powinno być przemyślane i właściwe.
Losowe dodawanie przypadkowych tagów do Twoich zdjęć nie przyniesie Ci wartościowych, nowych odbiorców.
Może jednak przynieść wiele negatywnych skutków w postaci spamu botów, ukrywania treści dla użytkowników lub przez samych użytkowników.
Instagram zdecydowanie tego nie lubi, ale jeszcze bardziej… nie lubią tego sami użytkownicy.
Tematyka hashtagów
Hashtagi muszą być przede wszystkim dobrane do tematyki Twojego zdjęcia.
Przedstawiać to, co zapowiadasz Twoim hashtagiem.
Pokrycie tematyki zdjęcia z tym, ze złożoną przez Ciebie obietnicą w postaci hashtagu opisującego temat, musi być jak najwyższe.
Tylko wtedy trafiasz do ludzi, którzy są zainteresowani jego tematyką.
A skoro interesują się tematyką Twojego zdjęcia, jest duża szansa, że będą chcieli wiedzieć więcej i widzieć więcej powiązanych postów.
Więcej o tym, jak właściwie dobierać tematykę hashtagów do Twoich zdjęć przeczytasz tutaj: Jak dobierać hashtagi na Instagramie? 11 metod oraz narzędzia, by zwiększyć zasięg zdjęć!
Język hashtagów
Nie zapominaj też o tym, by określić, skąd pochodzą Twoi odbiorcy i czy na pewno korzystanie z anglojęzycznych, choć tematycznych hashtagów, jest nadal dla Ciebie.
Nie musisz oczywiście od razu wykluczać wszystkich hashtagów, które nie brzmią polsko, ponieważ wiele polskich społeczności korzysta z nazw anglojęzycznych np. @vscowarsaw #vscowarsaw
Dlatego zanim wykluczysz jakąkolwiek z opcji, dokładnie sprawdź autorów, którzy publikują pod danym hashtagiem.
Przyjmijmy jednak, że znasz swoją niszę i jest to oczywista oczywistość, dlatego doskonale znasz pulę dostępnych tagów w kraju.
Rozmiar hashtagów
Jest jeszcze trzeci, bardzo ważny element podczas dobierania hashtagów.
Ich rozmiar.
Zbyt duży jest bardzo konkurencyjny, a Twoje zdjęcie rywalizować będzie z większą liczbą innych twórców.
Zbyt mały oznaczać może, że nikt go nie wyszukuje i z niego nie korzysta.
Jak określić rozmiar hashtagów dla Twojego konta?
W tym artykule dowiesz się więcej o metodach: Jak dobierać hashtagi na Instagramie 2020 – określanie rozmiaru hashtagów [METODY, NARZĘDZIA]
Aktywność pod hashtagami
Instagram to nie tylko branie, ale także dawanie od siebie.
Można to porównać do sieci małych transakcji, gdzie określona akcja wywołuje reakcję.
Im więcej dasz, tym więcej wartości zwrotnej otrzymasz.
A dawanie w tym przypadku może mieć różne formy.
W przypadku hashtagów, możesz między innymi korzystać z tagów tematycznych oraz społeczności, odpowiadających tematyce Twoich zdjęć i profilu, aby docierać do innych osób, które podzielają Twoje zainteresowania.
Docieranie do innych osób i wchodzenie z nimi w interakcje, to doskonała metoda na to, by dać się poznać osobom z naszej niszy.
Nie rób jednak nic na siłę.
Nie chodzi o to, by dawać serduszko pod każdym zdjęciem czy spamować inne osoby komentarzami.
Takie działania nie są zgodne z regulaminem platformy i mogą zakończyć się dla Ciebie nieprzyjemnościami.
Bądź uczciwy w ocenie tego, co faktycznie Ci się podoba, co Cię zainteresowało i wyrażaj swoje opinie, doceniaj autorów polubieniem.
Jeśli realizujecie podobne tematy, nie tylko możecie się wiele od siebie nauczyć, a istnieje duża szansa, że Twoje zainteresowanie zostanie odwzajemnione.
Również w formie obserwacji profilu.
Lokalizacje na Instagramie
Oznaczanie lokalizacji na Instagramie to kolejna metoda docierania do nowych osób.
Jeśli odwiedzasz tematyczne miejsca, bywasz na tematycznych konferencjach, które pokrywają się z tym, co publikujesz na swoim Instagramie, jest duża szansa, że kolejny raz trafiłeś na źródło pozyskiwania potencjalnych odbiorców Twoich treści.
W końcu osoby, które są zainteresowane tematyką wydarzenia lub miejsca, też tam były lub dopiero będą.
Te, które planują dotrzeć, być może zaczną przeszukiwać Instagram w poszukiwaniu większej liczby informacji na temat.
A te, które były (w jakiejś części), na pewno już zdążyły się tym pochwalić na swoich profilach.
Dlatego w przypadku lokalizacji nie zmienia się również zasada aktywnego udziału w życiu publikacji pod wybraną lokalizacją.
Oznaczenia innych profili
Wzmiankowanie innych kont na Instagramie jest bardzo popularne i potrafi przynosić sporo korzyści.
Jednak nim oznaczysz wszystkie znane Ci gwiazdy, przeczytaj garść zasad, jakimi należy się kierować podczas oznaczania innych osób!
Pamiętaj, że oznaczenie musi mieć sens.
Oznaczenia tematyczne – opis zdjęcia, tagowanie na zdjęciu
Przypadkowe dodawanie ludzi do opisów lub na fotografii nie sprawi, że spłyną do Ciebie setki nowych obserwatorów.
Czasami możesz tym jedynie irytować osoby, które zostały przez Ciebie oznaczone.
Wzmiankowanie powinno mieć sens, czyli dotyczyć tylko osób i społeczności, które w istocie powiązane są z Twoją publikacją.
I tu otwiera się cały wachlarz możliwości.
Na Instagramie obecnych jest wiele społeczności, które chętnie udostępniają najlepsze fotografie tematyczne.
To ich główna rola.
Często śledzi je ogrom osób, które też są tą tematyką zainteresowane.
Idealnie dopasowana grupa odbiorców Twoich treści.
Zrób research, jakie społeczności publikują zdjęcia w Twojej niszy i jeśli na to pozwalają (a nawet same zachęcają do tego), oznaczaj je na zdjęciach i w opisach oraz korzystaj z ich hashtagów.
Być może Twoje prace zostaną docenione, a udostępniona fotografia pozwoli poznać Twój profil większej liczbie obserwujących ich już osób.
Oznaczenia w IG stories
Ponownie wracamy do historii o tym, że aby brać, należy dawać.
Jeśli znalazłeś ciekawe, przydatne treści dotyczące Twojej niszy, nie bój się dzielić nimi ze swoimi obserwatorami.
Udostępnienie wartościowego postu innej osoby w swojej relacji lub kierowanie odbiorców do innego profilu jest naprawdę w porządku.
Przede wszystkim uzupełniasz własny profil o dodatkowe materiały i pomagasz swoim obserwatorom poznać jeszcze więcej treści na interesujące ich tematy.
Jesteśmy tylko ludźmi i lubimy, gdy ktoś docenia to, co robimy, dlatego chętnie dzielimy się wyróżnieniami i pozytywnymi komentarzami na nasz temat.
Dlatego przy okazji tych działań, istnieje duża szansa, że sam udostępniony autor pochwali się wyróżnieniem wśród swoich obserwatorów.
Obserwatorów, którzy najpewniej również zainteresowani są tematyką Twojej niszy.
Dlatego pamiętaj, by zawsze oznaczyć osobę, do której kierujesz swoich obserwatorów. 😉
Jak zdobyć obserwujących na Instagramie – podsumowanie
Jak widzisz, odpowiedź na pytanie „jak zdobyć obserwujących na Instagramie” nie jest trudna.
Większość metod opiera się na interakcji z innymi użytkownikami oraz dbaniu o to, by na pewno wyświetlili się im nasze treści.
Nie istnieją jednak one bez bazy, w postaci wartościowego contentu (wizualnego i tekstowego), a także obranej tematyki profilu.
Zanim wprowadzisz powyższe metody w życie, zadbaj o jakość swojego profilu i jego tematykę.
Skorzystaj z rad dotyczących przeprowadzenia właściwego audytu Instagram.
Audyt konta Instagram – jak przeprowadzić dobry audyt profilu na Instagramie?